Konečne máte webové stránky a hlavne predstavy o tom, ako upútajú pozornosť užívateľov internetu a tým vám privedú nielen vysoký počet návštev, ale i zákazníkov, s ktorými prichádzajú pre zmenu zisky. Lenže časom zistíte, že návštevnosť je nízka a vy si neviete dať rady.
Čo teda vašim webovým stránkam v takom prípade chýba? Tento dotaz nám zodpovie predný špecialista SEO s dlhodobým pôsobením na trhu a to nielen na Slovensku, ale i v ČR.
Takže ako je možné, že jedny webové stránky sú navštevované a iné nie?
V dnešnej dobe je už takmer samozrejmosťou mať spojené s firmou či podnikateľskou a inou činnosťou webové stránky. Bez nich akoby ste ani neexistovali, takže je jasné, že keď investujete do webu, tak chcete, aby plnil svoj účel. No len ako teda dosiahnuť toho, aby fungoval podľa predstáv? Musí byť viditeľný, to je samozrejmé. Takže určite je potrebné pre zviditeľnenie dostať web do vyhľadávačov a to naozaj nefunguje automaticky. Takže to je hlavný dôvod toho prečo niektoré stránky viditeľné sú a iné nie. Tie čo nie sú potrebujú kvalitný proces SEO.
Takže ak dobre rozumiem, tak web sa nedá nájsť vo vyhľadávačoch hneď ako sa vytvoria a zaregistrujú?
No bolo by to najjednoduchšie, ale bohužiaľ to tak jednoducho nejde. Jedine ak poznáte priamo URL adresu webu a chcete sa dostať na tieto konkrétne stránky, ale pokiaľ neviete, aké stránky hľadáte a chcete nájsť nejaký produkt, informáciu či službu, tak zadáte do vyhľadávača kľúčové slovo. Práve cez vyhľadávače sa na www stránky dostane najvyšší počet návštevníkov. A aby mali túto prednosť aj vaše webov stránky, tak potrebujú SEO.
Takže mám webové stránky a chcem SEO. Čo bude nasledovať?
Takže ak chcete, aby váš web bol priateľský pre vyhľadávače, tak musíte kladným sposobom upútať ich pozornosť. To znamená dodržať určité praktiky a váš web dosiahne slušné výsledky. Takže k tomu je potrebný proces SEO – optimalizácia webu pre vyhľadávače. Ide o postupy pre úpravu a tvorbu webov tak, aby boli vo výsledku vhodné pre vyhľadávače. SEO plnohodnotne ovplyvňuje viditeľnosť webových stránok vo výsledkoch vyhľadávačov. Takže ak chcete SEO, tak začíname SEO konzultáciou, aby sme sa dostali do jadra veci a poznali nielen požiadavky a predstavy klienta, ale hlavne obsah jeho činnosti a webu. Jedine tak je možné nájsť riešenie na mieru. Ďalej budeme analyzovať web a kľúčové slová. Dobré výsledky vo vyhľadávačoch sú zásluhou kvalitného obsahu webových stránok, kľúčových slov, meta popisov, kvalitného zabezpečenia, linbuildingu a tiež aj PPC kampaní a prepojenia so sociálnymi sieťami.
A ako dlho trvá, než sa požadovaný úspech dostaví?
Na to sa nedá jednoznačne odpovedať ani určiť presný časový horizont. SEO je proces dlhodobý, ktorý vyžaduje pravidelnosť a intenzívnosť. Takže nejde o záležitosť na jeden deň, ale niekoľko týždňov či mesiacov. Takže chce to trpezlivosť a ustavične so stránkami pracovať, aktualizovať ich, kontrolovať. Ale v finále sú výsledky SEO zaručené.